/Files/images/08.jpg

Білик Ольга Андріївна

Стаж роботи : 28 років

Освіта: Кременецьке педагогічне училище

Спеціальність: вихователь дошкільного закладу

Ігрова діяльність - провідна для дошкільного віку

Виявляючи цікавість до світу дорослих, але не маючи можливості включитись до нього, дошкільник моделює цей світ у грі. Ця діяльність є соціальною за своїм походженням і змістом, вона виникає в ході ускладнення досвіду людства, його виробничих та культурних взаємин і відображає суспільні зміни. Сюжет та ролі в грі діти запозичують у суспільстві.

Гра - провідна діяльність дошкільнят, в якій вони виконують ролі дорослих, відтворюючи в уявних ситуаціях їх життя, працю та стосунки

Гра - це діяльність, у якій дитина спочатку емоційно, а потім інтелектуально засвоює всю систему людських взаємин. З.В. Огороднійчук

Важливе значення гри полягає в тому, що діти в невимушеній формі, відтворюючи світ дорослих, засвоюють моральні норми, отримують уявлення про професійні та сімейні ролі. Гра забезпечує розвиток у дошкільників рухових, розумових та мовленнєвих навичок. Діти, відображаючи в грі різні сторони життя та особливості діяльності дорослих, поповнюють і уточнюють свої знання про навколишній світ, вчаться співпереживати і відрізняти вимисел від реальності.

Перші прояви дитячих ігор виникають ще в ранньому віці, маючи сенсомоторний характер ("наздоганялки", гра-вовтузіння тощо). На рубежі раннього і дошкільного віку виникає режисерська гра (використання іграшок як предметів-замінників, символічне виконання певної дії). Згодом дитина стає спроможною організовувати образно-рольову гру, в якій уявляє себе в певному образі (людини чи предмету) і відповідно діє. Необхідною умовою такої гри є яскраві, інтенсивні переживання: дитину вразила побачена нею ситуація, і пережиті емоції, враження відтворюються в ігрових діях.

Наступним здобутком дошкільника стає його спроможність організовувати сюжетно-рольову гру ("доньки-матері", "школа", "магазин" тощо), яка досягає своєї найбільш розвинутої форми в середньому дошкільному віці. В сюжетно-рольовій грі діти відтворюють безпосередньо людські ролі і взаємини. Діти граються один з одним, або з лялькою, як уявним партнером, який теж наділяється своєю роллю. Однією з найскладніших для дітей цього віку є гра з правилами ("піжмурки", "п'ятнашки"). В цих іграх головним є чітке виконання правил гри; зазвичай тут фігурують мотиви кооперації чи змагання.

Поява нових видів ігор не заперечує попередньо існуючих, в які дитина продовжує гратись

Динаміка гри в дошкільному віці

Рис. 2.35. Динаміка гри в дошкільному віці

Ускладнення видів ігор, які засвоює дитина впродовж дошкільного періоду, зумовлює формування прогресивних психічних змін. Виступаючи провідною діяльністю даного віку, гра забезпечує ряд функцій для психічного розвитку дошкільнят:

Функції гри для психічного розвитку дошкільнят

Рис. 2.36. Функції гри для психічного розвитку дошкільнят

Отже, будучи зовні непродуктивною діяльністю (нема явних безпосередніх результатів, як-то засвоєння знань при навчанні чи виготовлення певних речей у праці), гра спрямована на фізичне та психічне вдосконалення дітей.

Розвиток пізнавальної сфери дошкільнят

Ліплення, малювання, конструювання найбільше сприяють сенсорному розвитку дитини

Саме з дошкільного віку починається феномен амнезії дитинства - людина забуває події перших 3-4 років свого життя

Мнемічна діяльність - робота пам'яті

Збагачення когнітивної сфери дитини дошкільного віку спирається на гру та активне пізнавальне спілкування з дорослим. У дошкільняти під впливом навчання та виховання відбувається інтенсивний розвиток всіх пізнавальних процесів, в тому числі відчуттів та сприймання.

З віком у дітей знижуються пороги відчуттів, підвищується гострота зору і диференціація кольорів, розвивається фонематичний та звуковисотний слух, значно зростає точність оцінок ваги предметів. В дошкільному віці продовжується засвоєння сенсорних еталонів, найбільш доступними з яких є геометричні форми (квадрат, трикутник, коло) та кольори спектра. Сенсорні еталони успішно формуються в діяльності дитини.

З розширенням досвіду пізнання дитина оволодіває перцептивними діями, стає спроможною до обстеження предметів і виявлення в них найбільш характерних властивостей. Процес сприймання в кінці дошкільного періоду, за думкою Л.О. Венгер, досягає інтеріоризації.

Однак, дитячому сприйманню притаманні помилки у оцінці просторових властивостей предметів, сприйманні часу та зображень предметів.

Активно функціонують всі процеси пам'яті малюка. Запам'ятовування відбувається найкраще, якщо спирається на інтерес та осмислення дитини. В молодшого дошкільника помітну роль у розвитку пам'яті відіграє впізнавання, але з віком активізується відтворення. В старшому дошкільному віці з'являються достатньо повні уявлення пам'яті, що набувають системного, осмисленого і керованого характеру. Продовжується інтенсивний розвиток образної пам'яті. На основі гри та навчання до кінця дошкільного періоду дитина засвоює початкові форми керівництва власною мнемічною діяльністю, тобто у дошкільника з'являється довільна пам'ять, розвиток якої починається з появи довільного відтворення.

Впродовж дошкільного віку відбуваються суттєві зміни мислення дитини. Так, мислення розвивається від наочно-дійового до образно-мовного. Якщо переддошкільник мислить, виконуючи предметні дії, то мисленою одиницею дошкільника вже виступає образ, а згодом і слово. Відтак, розвиток мислення дитини тісно пов'язаний з мовою. Дошкільники за допомогою мовлення починають подумки оперувати об'єктами, що супроводжується розширенням діапазону розумових операцій - аналізу, синтезу, порівняння, простого узагальнення. Відповідно, збагачується обсяг форм мислення - в цьому віці це використання міркувань, суджень, простих, але логічних умовисновків.

За думкою Ж.Піаже, мислення, як і сприймання дитини цього віку, має егоцентричний характер, тобто малюк не може прийняти умови задачі, які суперечать його досвіду, поставити себе на позицію іншого.

Однак, вже до кінця дошкільного віку може відбутись перехід від егоцентричного мислення дитини до децентричного, якщо розвиток мислення цілеспрямовано і послідовно стимулюються дорослими.

В дошкільному дитинстві триває процес оволодіння мовленням. Для нього характерні наступні ознаки:

o до 6-ти років мова стає засобом спілкування і мислення дитини, а також предметом свідомого вивчення, оскільки при підготовці до школи починається навчання читанню і письму,

o молодші дошкільники починають усвідомлювати особливості своєї вимови, до кінця періоду завершується процес фонематичного розвитку - всі звуки мовлення стають доступними для дитини,

Так, хлопчик, послухавши умови задачі: "Мамі дали дві цукерки, а тобі одну. Скільки разом маєте цукерок?", відмовляється вирішувати її, мотивуючи, що так не буває

До кінця дошкільного віку - близько 3000 слів

o інтенсивно росте лексичний склад мовлення,

o однак мають місце значні індивідуальні відмінності, у одних дітей словниковий запас значно більший, у інших - менший, що залежить від умов їх життя, від того, як і скільки з ними спілкуються близькі дорослі,

o відбувається активізація егоцентричного мовлення дитини (розмови з самим собою) як засобу планування та контролю власних дій,

o розвивається граматичний склад мовлення, дітьми засвоюються тонкі закономірності морфологічного порядку (побудова слова) та синтаксичного (побудова фрази), у дитини-дошкільника з'являється оригінальне словотворення,

o за допомогою вказівок дорослих дитиною засвоюється соціальний підтекст мовлення - його спрямованість на певного співрозмовника і відповідний зміст та інтонації.

Дошкільний період - сенситивний для розвитку уяви, яка набуває таких темпів розвитку, що вважається новоутворенням пізнавальної сфери цього віку. Про наявність образів як результатів уяви можна судити по тому, що діти із задоволенням слухають невеликі розповіді, казки, співпереживають їх героям. Потужним поштовхом для розвитку і репродуктивної, і творчої уяви дошкільника стає ігрова діяльність та різні види продуктивної діяльності, такі як конструювання, ліплення, малювання.

Уяві дітей цього віку притаманні такі риси, як конкретність і наочність образів, їх надзвичайна яскравість й емоційність. Дитина під впливом прослухування казок схильна надавати стихійним явищам природи, речам, тваринам людських ознак, що відображається у фантазуваннях малюка. Характерною для дошкільника є зростаюча довільність уяви. В ході розвитку вона перетворюється у відносно самостійну психічну діяльність. Попри всю важливість уяви для психічного розвитку дитини, у дошкільному віці цей пізнавальний процес може набути негативних форм - переживання страхів та виявів брехливості.

Антропоморфізм - перенесення людських якостей на об'єкти навколишнього світу

Помітні прогресивні зміни спостерігаються і в розвитку уваги. Впродовж дошкільного віку зростає зосередженість, стійкість та обсяг уваги, поступово починає формуватись довільна увага, хоча переважає мимовільна.

/Files/images/blik/IMG_20230913_102514.jpg/Files/images/blik/IMG_20231013_100955.jpg/Files/images/blik/IMG-d475a6a9e0916790a55027e34b9a0dec-V.jpg

РОДИННЕ СВЯТО ДО ДНЯ СВЯТОГО МИКОЛАЯ

/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864684769.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864704915.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864813540.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864797180.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864727977.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701864840400.jpg/Files/images/blik/mikolay__23/FB_IMG_1701865243190.jpgБатьки з дітьми в коридорі.

( Столи розкладені півколом на столах таблички «Родина…»)

Ведуча: Сімя, родина, рід

Які святі слова…

Вони потрібні кожному в житті

Якщо зміцніє хоч одна родина

Міцніша стане наша Україна.

Запрошуємо наших дорогих батьків та дітей на родинне свято!

Звучить музика «Свято наближається, свято наближається».

Ведуча: свято наближається. І ми хочемо насамперед подякувати Господу Богу і нашим захисникам, Героям… За все, за те, що спокійно спали…

За сонячний ранок, що дочекали…

За свято, що наближається…

Господи Ісусе Христе, Сину Божий

Благаю будь завжди з захисниками

Опікуйся ними, дай їм здоровя , силу і відвагу

Звільнити нашу землю від окупантів.

Просимо всіх і дорослих і малих.

Розпочати наше свято із спільної молитви.

« Отче наш ».

« Богородице Діво ».

Для привітання, надаємо слово директору Раїсі Володимирівні Обшарській.

Ведуча: Сімя, родина – це велике диво,

Там є любов і ласка і тепло

Там дітям затишно і радісно й щасливо.

А ми з вами одна велика садкова родина. Ми дуже вдячні усім батькам, що залишили усі свої невідкладні справи, турботи і завітали до нас на родинне свято. Сьогодні кожна родина у передчутті духовного дива, зустрічі із Святим Миколаєм.

Ведуча: Небо з зірками сховалось

І пройшовши сто доріг

Від втоми пом’якшав Вечір…

Сів до нас на поріг…

Притомився вечір чудовий,

Але не хоче вітати нас.

Він з давнини далекої

Казку дивну приніс…

ТАНОК ВЕЧІР І ЗІРОЧКИ.

Вечір: Я знаю ви всі на мене чекали

А ще я знаю, що всі дітки

Люблять казки, різні історії.

Подивіться, який у мене великий мішок

(ПОКАЗУЄ МІШОК).

У цей мішок я по всьому світі

Збираю різні історії.

Ой , подивіться щось штовхається у мішку,

Це одна цікава історія проситься, щоб я вам її розповів.

  • Хто знає, що завтра за день такий чудовий?

Діти: День Святого Миколая.

Ведуча: ви мабуть зачекалися на подарунки від Святого Миколая.

Діти: звичайно!

Ведуча: щоранку в день 6 грудня, засунувши руку під подушку,

Або цікавий ніс у чобіток, знаходите різні гостинці.

Це Миколай-Угодник поки ви спали приходив

І слухняним дітям подарунки залишив.

Великим подарунком для наших діток буде якісно проведений спільно час. Дорогі батьки ви готові сьогодні повернутися у світ дитинства. Давайте порухаємося!

РУХАНКА – ТАНОК МИКОЛАЙ.

Вечір: Ой, знову щось в мішку штовхається

Це історія про Святого Миколая проситься на волю.

Давайте я її випущу, а ви послухаєте.

(РИЄТЬСЯ В МІШКУ ДІСТАЄ ДВІ ЛЯЛЬКИ).

Вечір: Давним – давно, багато років тому жили чоловік і дружина.

(ПОКАЗУЄ ЛЯЛЬКИ).

І все було у них добре: добробут, гроші, повага. Жили вони душа в душу не сварилися, допомагали бідним, до церкви ходили. Тільки одне засмучувало не було в них дітей. Молилися, просили щиро в Бога, але не лунав у будинку дичий сміх. Та не стали вони від цього заздрісними, злими, не впали вони в розпач, продовжували вірити в Боже диво. І Бог подарував їм синочка Миколку. Миколка ріс гарним, слухняним хлопчиком і дуже любив гратися.

У родині Миколки дуже любили гратися.

Ведуча: І у наших родинах люблять гратися.

Вечір: А з нашого чарівного мішечка на волю просяться кульки для гри.

ГРА З КУЛЬКАМИ.

Вечір: Та історія про Святого Миколая продовжується.

Миколка ріс гарним, слухняним хлопчиком. На жаль дуже рано не стало його батьків. Він не знав батьківського тепла, але і не знав нужди, адже батьки залишили у спадок все своє багатство.

Через роки хлопчик виріс і став священником. А по сусідству жили три дуже красиві дівчини. Ніхто їх заміж не брав, бо вони були бідні і не мали приданого.

  • Як же так, - подумав Святий Миколай. Ці красиві дівчата так бідують. Навіщо мені так багато грошей.

Пізно ввечері, коли вже ми всі спимо і бачимо солодкі сни, пробирався Святий Миколай до бо будинку де спали дівчата і кинув в камін три мішечки золота. Прокинувшись вранці, дівчата ахнули. Через деякий час сестри щасливо вийшли заміж.

Та на цьому дива не закінчились, щоночі хтось отримував те чого дуже потребував

Хворі – ліки; вдови – допомогу, теплий одяг; бідні діти – іграшки, їжу…

З тих пір Святого Миколая стали називати чудотворцем.

Ходить Святий Миколай і творить дива.

ПІСНЯ « НІЧКА ЧАРІВНИЧКА ».

Ведуча: Завтра свято настає

Ангели вже співають

В день Святого Миколая

Дива всі чекають.

Вечір: у моєму мішку є ось такий капелюх

Капелюх і палиця вони теж просяться до діток.

ГРА З КАПЕЛЮХОМ І ПАЛИЦЯМИ.

Капелюх передавай

Танцювати починай,

Будь уважний не кидай

Тільки музика скінчиться

Тобі треба веселиться.

Ведуча: А якого дива чекають наші батьки?

«МРІЇ БАТЬКІВ» НАРІЗКА ПІСЕНЬ.

Ведуча: гарну історію ти розказав Вечір. Наші діти дуже люблять виготовляти різні вироби. І тому ми запрошуємо до спільної роботи.

Давайте разом уся наша садкова родина зробить колективну аплікацію із пазлів.

« ПРО ГОСТИНЦІ НЕ ЗАБУТЬ ОХОРОНОЮ НАМ БУДЬ».

Вечір: У мене у мішку ще є ось такі листочки.(РОЗДАТИ ДОРОСЛИМ).

Запрошуємо усіх і дорослих і малих до спільної пісні.

ПІСНЯ « ОЙ ХТО – ХТО МИКОЛАЯ ЛЮБИТЬ ».

Ведуча: Наче довгий срібний пояс

Сяє срібна, молочна дорога.

По ній сходять святі з неба

І повертають знов до Бога

Відчинилися в небі двері

Ясне світло з них сіяє.

Вийшов з них Святий Микола

На землю поглядає.

Вечір: Попереду вийшов Ангел

Такий радий в цю годину

Взяв святителя за руку

І веде його в долину.

Ангел: Гляньте місяць в небі світить

Вже чекають чемні діти

На Святого Миколая

Через поле, через гай

Йде до діток Миколай

У білесенькій торбинці

Він несе усім гостинці

Тож бринить від щастя край

Тут ступає Миколай.

Миколай: Із небесної країни

Привіт вам діти України.

Мир вам, радісна година.

Бачу зібралась сьогодні

Майже вся садкова родина.

Ведуча: Наші хлопчики зростають

Справжніми козаками: сильними, відважними, сміливими

І зараз вони подарують для усіх присутніх танець

« ГОПАЧОК ».

Миколай: Я вітаю усі українські родини

І приходжу до кожної хати

Щоб кожній дитини за вчинки її

Подарунок заслужений дати.

Бажаю вам діти усім, як одному.

На радість усім виростати

Щоб вами гордилася вся ваша сімя.

Дідусь і бабуся, батько і мати.

Чиніть у своєму житті лиш добро.

А вчинки погані – забувайте.

Моліться щоденно до Господа Бога,

Хай він береже від злого.

А зараз я прошу всіх вас діточки

По черзі сюди приступити.

Молитву чи вірш розказати мені

Чи пісню якусь заспівати.

З охотою діти послухаю всіх

І дам вам свої подарунки.

(ДІТИ ПІДХОДЯТЬ ДО СВЯТОГО МИКОЛАЯ КАЖУТЬ ВІРШ І ОТРИМУЮТЬ ПОДАРУНОК).

Дитина1: Святий Миколаю

Я тебе благаю

Пошли щастя й світлу долю

Козацькому краю.

Дитина2: Дідусь і бабуся –

Щоб були здорові

Татусь і матуся

Щоб жили в любові.

Дитина3:Усім добрим діткам

Принеси гостинці

І подаруй Божу ласку

Кожній сиротинці.

Дитина4:Святий Отче Миколаю,

Серденько тобі вручаю,

Наповни його украй

Під опіку Богу дай.

Дитина5:Щоб я мужнім виростав

Зло добром перемагав

Добре вчився, щедрим був

І про Бога незабув!

Дитина6:Є свято гарне в Україні

Є свято казки чарівне

Що Миколай в святій ряднині

Слухняним ласощі несе.

Дитина7:Це свято раз буває в році

Воно нікого не мине

Бо Миколай Святий із неба

В оселю кожну зазирне.

Дитина8:Отець святий про всіх все знає

Хоч любить нас та бачить все

Він чемних, лагідних, вітає

І радість їм за це несе.

Дитина9:Наш любий Отче Миколаю

Приходи скоріш благаю

Я до тебе притулюся

І тихенько помолюся.

Дитина10:Нічка швидко настає,

Та дітям не спиться.

Скоро Миколай прийде

На них подивиться.

Дитина11:Подивиться і залишить

Дари різні малюкам.

Вранці дітки тільки встануть

Під подушечки – а там…

Дитина12:Гарні – гарні подаруночки:

Цукерки, горіхи;

Смачні фрукти, мандаринки.

Та інша потіха.

Дитина13:У зимовий нічний час

Миколай іде до нас

На санках везе пакунки

В тих пакунках подарунки.

Дитина14:Миколай тихцем зайде

Твоє ліжечко знайде

Подарунки покладе

І благословить тебе.

Миколай:Погуляли ми чудово

Але нам рушати час

Та за рік обов’язково

Завітаємо до вас.

Ведуча:Родинне свято підходить до кінця сподіваємось, що ви не пожалкуєте про те, що відвідали його і ця година допомогла пізнати вам краще своїх дітей, а дітям відкрити щось нове у своїх батьках.

Вечір:Спасибі, батьки за щире слово

За людяність вашу, за серця добро

За руки робочі, за хліб на столі

Спасибі вам рідні, уклін до землі.

Ведуча:Український народ завжди відрізнявся гостинністю, за нашою давньою традицією хочемо пригостити вас запашним чаєм з печивом.

СЛАЙД ШОУ З РОДИННИМИ ФОТО.

СВЯТО ДНЯ ЗАХИСНИКА УКРАЇНИ 2023

/Files/images/blik/FB_IMG_1701782186944.jpg

/Files/images/blik/FB_IMG_1701782112665.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701782287566.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701782186944.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701782346697.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701782367209.jpg

Звучить музика.

Студент: Вслухємось у гомін, звідки крізь віки долинає тупіт розвихрених коней брязкіт шабель із козацького герцу гучна яса козацької слави, звитяжний шлях воїна УПА солдат II Світової війни, воїнів АТО та захисників і захисниць визвольної війни українського народу з російськими окупантами сьогодні, як же довго наш народ йшов до Незалежності йшов через утиски в’язниці і сибіри упродовж всієї історії від Київської Русі до наших днів росія розв’язавши криваву війну знову зазіхає на нашу незалежність. Гинуть тисячі наших синів та дочок, але Збройні сили України мужньо дають відсіч ворогу. Шлях України до волі позначений високими степовими могилами, зораний ранами воїн скровлений сльозами вдів та сиріт, оспіваний трагічною піснею, а живе під опікою Всевишнього, під покровом Пресвятої Богородиці.

Гімн України.

Ведуча: Пишається воїнами світла Українська Держава

Усіх захисників хвилиною мовчання час вшанувати.

Що полягли за Перемогу і віддали своє життя незламній Україні.

Вічна пам'ять полеглим, хвилина мовчання.

Хвилина мовчання. (Звук метронома 60 секунд)

СЛАЙД ОБРАЗ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ ПОКРОВСЬКОЇ.

Ведуча: Дорогі діти сьогоднішній день об’єднає величні свята: День українського козацтва, свято Покрови Пресвятої Богородиці, день УПА,та державне свято День Захисника України. Чи є у світі ще народ, який би був таким волелюбним, як український, який би так палко прагнув свободи. День козацтва данина пошани героїзму українських козаків, які боролися за вільне життя у незалежній Україні символічно, що це свято відзначається разом зі святом Пресвятої Богородиці, яку вважають Покровителькою українського війська, українських козаків.

А ми з вами маленькі козачата

Нині свято нашого народу

День козацтва, її роду!

Дитина: Я – українець

Є у мене право

На рідну мову

Та свою Державу.

На гордий прапор

Золотисто – синій ,

На щастя жити у такій країні.

Дитина: Сьогодні свято всіх зустріне

Сьогодні все козацтво тут,

І в цьому залі радість лине,

Козацькі ігри всіх нас ждуть.

Пісня « Маленькі козачата».

Ведуча: Добрий день хто тут зібрався нині

Добрий день хто слухає тут нас

От і прийшла покровонька покрова

Одне з найкращих свят мого народу

Бо захищає Покрова недарма

Всіх наших українських козаків міцного роду

ЗУСТРІЧАЙТЕ ЇХ!

Гопак Переступання.

Ведуча: Добрий день шановне панство

Добрий день чарівні козачки

Доброго здоровя всім славним козакам

І всі добрим людям.

Вітаю вас зі святом великим, козацьким Покровом Божої Матері.

Хай Чумацький шлях зоріє

Хай молитва душу гріє

Хай Вкраїну навіки

Прославляють козаки

Хай Покрова пресвята

Серце щастям огорта.

  1. Козаки це вільні люди.
  2. Козаки – безстрашні люди.
  3. Козаки – борці за волю.
  4. Козак – усім народам друг міцний, безстрашний в нього дух
  5. Козак – це людина чесна і смілива
  6. Козак любить українську мову. Завжди додержить слова свого.

Пісня « Рідний край ».

Ведуча: Сьогодні всі ми будемо робити козацькі забави, щоб перевірити чи достатньо в нас силоньки. Чи гарно ви підготувалися . Згодні?

Перешиковуємося у дві команди.

    Гра« Вершники».

(стримуючи коня потрібно дострибати до перешкоди повернутися і передати коня товаришу по курені).

    Гра«Стрибки у мішках».

Ведуча: Наскільки спритні козаки. Хай козаки трішки перепочинуть і помилуються співом дівчат.

Пісня « Ми українці».

Ведуча: Як, же ж чарівно співають дівчата.

І зараз я хочу перевірити, що ви знаєте про козацьке життя.

Отож слухайте уважно.

1.Як називається зачіска козака? ( оселедець).

2. Як називається житло козаків ? ( Курінь).

3. Як називається найулюбленіша їжа козаків? ( Каша ).

А чи знаєте ви яка смачна каша з гарбуза.

Каша з гарбуза додавала козакам сили і енергії. Які сильні козаки, зараз подивимось.

Гра « Збери гарбузи».

( прокотити до перешкоди щоб не вислизнув і передати товаришеві ).

Гра “Перетягування каната”.

Ведуча: Ви всі великі молодці дуже спритні, сміливі, активні, ви справжні патріоти та майбутні захисники нашої держави. І сьогодні я разом з вами хочу поділитися теплотою долоньок з Україною.

(ліплять долоньки на карту України молодші групи).

Ведуча: Український народ щиро молиться за свою Державу, за щасливу долю за мир в Україні.

Молитва на бандурі.(студенти)

Ведуча: ми завжди будемо молитися за наших героїв і дякувати воїнам.

Дитина: Дякую воїнам за мирний день в Чорткові

Дитина: дякую захисникам за мирний сон.

Дитина: Дякуємо за вашу мужність і героїзм в захисті нашої рідної України.

Пісня(студенти).

ПОВЕРТАЙТЕСЬ ДОДОМУ ЖИВІ. (Всі разом)



ЗАХІД,

ПРИСВЯЧЕНИЙ ДНЮ НАРОДЖЕННЯ ТАРАСА ГРИГОРОВИЧА ШЕВЧЕНКА

ПОКЛІН ТОБІ, ТАРАСЕ!”

/Files/images/blik/FB_IMG_1701783611545.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701783592835.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701783675093.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701783518192.jpg/Files/images/blik/FB_IMG_1701783532598.jpg

Зал святково прибраний квітами, вишивками, виробами народних умільців.

Ведуча: щовесни коли тануть сніги і на небі засяє веселка.

Повні сил і живої снаги ми вшановуєм пам’ять Шевченка.

Ведуча: 202 роки тому народився Т. Г. Шевченко. Гірким було дитинство, бо Тарас народився кріпаком, власністю лихого пана. А пан мав право знущатися з кріпаків, мордувати важкою працею, продавати міняти на собак.

Вірші дітей:

1 У старій хатині

В кріпака колись

Хлопчик народився.


2 У тяжкій неволі

Ріс малий Тарас

Він не вчився в школі

Він ягнята пас.


3 Вмерли мама й тато

Сирота в дяка

Тут була в хлоп’яти

Грамота гірка.


4 В пана – бусурмана

В Петербурзі дім,

Кріпаком у пана

Був Тарас у нім.

5 Хоче малювати

Прагне він до знань

Та за це багато зазнає знущань.

6 Нишком він малює

Статуї в саду

А в ночі віршує про чужу біду.

7 Та в людському морі

Стрілися брати

Що зуміли в горі

Щиро помогти


8 Виступили друзі

Вільним став Тарас!

чом же серце в тузі

Біль чому не згас.

9 Гнули люди спину

Кріпака людину

Пан продати міг.

10 Мучились в неволі

Бідні злидарі він про їхню долю

Пише в «Кобзарі»

11 Сміливий і щирий

Був Тараса спів

Він гострить сокири

Кличе на панів.

12 Цар його в солдати

В дикий край заслав

Писати й малювати

Цар забороняв.

13 Та малює й пише

Він таємно там

Гнівні його вірші

Страх несе панам.


14 Як дітей любив він

Мріяв щоб малі

Скрізь росли щасливі

На усій землі.

Ведуча: Улюбленою піснею Т.Г. Шевченка була пісня «Щебетала пташечка щебетала»


Пісня «Щебетала пташечка щебетали»


Ведуча: малий Тарас ріс мовчазним, завжди чомусь замисленим. Ніколи не тримався хати, а все тинявся, за що його називали у сім !ї «малим приблудою». Босоногий допитливий хлопчина, хотів усе знати. Наслухавшись розповідей про залізні стовпи, які начебто підтримують небо, він загорівся бажанням подивитися на них і пішов їх шанувати.

Інсценівка


Хлопчик: Матусю,а правда, що небо на залізних стовпах держиться?

Мама : Так, мій синочку, правда.

Хлопчик: Мамо, чому так багато зірок на небі?

Мама: Це коли людина на світ приходить, Бог свічку запалює, і горить

та свічка поки людина не помре. А як помре – свічка гасне,

зіронька падає. Бачив?

Хлопчик:Бачив, матусю, бачив… Матусечко, а чому одні зірочки великі,

ясні, а другі ледь-ледь видно?

Мати: Бо, коли людина зла, заздрісна, скупа, її свічка ледь-ледь тліє.

А коли добра, любить людей, робить їм добро, тоді свічечка такої . людини світить ясно і світло це далеко видно.

Хлопчик:Матусю, я буду добрим. Я хочу, щоб моя свічка світила

найяскравіше.

Мати: Старайся мій хлопчику.

Ведуча: Наша земля щедра і красива. Росте на ній жито і городина,цвітуть квіти, зріють фрукти і ягоди. Кожна рослина гарна по – своєму. Та особливо люблять в народі калину і саджають ї біля хати, щоб весною білим світом милувала, а зимою від застуди лікувала.

Пісня «Зацвіла в долині червона калина».



Ведуча: А в народі про калину кажуть

1 за хатиною в садочку

У зеленому віночку

Та в червоних намистинках

Стала пава молода

І збігаються всі діти,

Щоб на неї поглядіти

За намисто кожен смик

Та й укине на язик

2 У вінку зеленолистім

У червоному намисті

Видивляється у воду

На свою хорошу вроду.

3 Стоїть над водою

З білою бородою

Гілки сонечко пригріє

Борода почервоніє.

Таночок з гілочками калини.



Ведуча: Провіснику волі великий Тарас.

Справдилися думи творчі твої

Прийми же данину, любові і шани від дітей української землі.

Пісня у виконанні студентів пед. коледжа

Ведуча: Т.Г. Шевченко написав безліч віршів про свою рідну землю.

1 Тихо надворі, ні вітру, ні хмар,

Ані шелесне верба височенька

Наша Іринка відкрила «Кобзар»

Вголос читає Шевченка.

2 Встала весна,

Чорну землю сонну розбудила,

Уквітчала її рястом

Барвінком укрила.

3 І на полі жайворонок

Соловейко в гаї

Землю убрану весною

Вранці зустрічають.

4 І барвінком і рутою

І р!ястом квітчають

Весна землю мов дівчину

В гаї зеленім.

Ведуча: Кобзарем його ми звемо, так від роду і до роду кожен вірш свій і поему він присв!ячував народу.

Пісня

  1. Дивлюсь, аж світає

Край неба палає

Соловейко в темнім гаю

Сонце зустрічає.

  1. Тихесенько вітер віє,

Степи лани мріюь

Між ярами над ставами

Верби зеленіють.

  1. Сонце заходить, гори чорніють,

Пташечка тихне, поле німіє,

Радіють люди, що одпочинуть

А я дивлюся і серцем лину,

В темний садочок на Україну,

Лину я, лину, думку гадаю,

І ніби серцем одпочиває.

Чорніє поле і гай і гори,

На синє небо виходить зоря.

Пісня «Зоре моя вечірняя»


Ведуча: По всій Україні в березні проходять Шевченківські дні. Слово цього геніального поета входить в наше життя змалку. Спочатку кожен з нас вибирає поезію Кобзаря з уст матері старших братів і сестер. Переступивши поріг дитячого садка з допомогою вихователя ви торкаєтесь чистої і трепетної краси, чарівної гармонії віршів та пісень на вірші Шевченка.

Пісня «Тече вода з – під явора».

Ведуча: До барвистого віночка,

Вишиваночка сорочка

Фартушок і чобітки

Й різнокольорові стрічки

Це дівчатка – українки

Вони співають дзвінко,

Сміються оченята,

Танцюють ноженята


Український таночок


Ведуча: В весняний час, через сотні літ

Як зелен цвіт шумлять зеленими листками

Над нами сонця ясний квіт,

І Кобзарева пісня з нами.

Пісня «Пам!ятник Шевченку»


Ведуча: І ми вдячно всі шануймо

Славного Тараса

В сім!ї вольні не забудьмо,

Бо він – гордість наша.


Ведуча: Приходять літні і малі,

Діди , бабусі, школярі,

Приходять вчені і поети

Приходять з близька і далека.

Вони стрічають сонця схід.

Отут під кроною каштанів

Вони співають «Заповіт»

Схиливши голову в пошані.

Пісня «Заповіт».


РОЗВАГА “НАРОДНІ ІГРИ”


Ведуча: Десь у полі біля лісу

Хатка гарная стоїть

Біля хатки, зовсім поруч

Там струмок собі біжить

Хто в цій хатці – ми не знаєм

Але хочеться дізнатись?

Тож дивіться всі уважно

Казка буде починатись.

Жила собі одна бабуся

господарство в неї було чимале.

Тут і курочка з курчатками.

по дорозі курочка ходила і маленьких діточок учила:

« Підніміть крильця, усміхніться.

Не сваріться, помиріться, пострибайте,

Весело покружляйте.

Мої любі дітки грайтеся, розбігайтеся,

А як буде яструб близько до мене збігайтеся » .

( діти виконують рухи за текстом)

Півник: ку – ку – рі – ку. Гей вставайте до роботи приступайте,

(Біля хати ) бо хто рано устає, тому завжди Бог дає.

Колобок: ( виходить з хати )

І чого галасувати

Може я ще хочу спати

Вже робота та робота.

Бабуся: він весь час бешкетував

То дражнився, то сміявся

Працювати не хотів.

А ми його зараз

Навчимо граючись.

Давайте станемо у коло і пограємо українську народну гру «Бабуся».

Послухайте уважно правила гри, починати бігати після слів бабусі, бігати обережно не штовхаючи одне одного кого бабуся прутиком торкнеться той зупиняє

Ведуча: бабуся стає перед дітьми бере прутик і веде розмову:

  • Діти, де ви?

  • Ми граємося?

  • А посуд помили?

  • Забули ?

  • А щоб не було забуто, то заробіть прута.

  • Тільки після цих слів можна починати тікати

ВЕСЕЛІ ПЕРЕГОНИ

(фізкультурне свято для старших дошкільнят)

Мета: сприяти вдосконаленню рухових умінь та навичок за допомогою створення необхідного середовища, зміцнювати здоров'я дітей, згуртування дитячих колективів і сімей вихованців із забезпеченням позитивного емоційного мікроклімату; розвивати швидкість, спритність, гнучкість, увагу, творчі, фізичні та вольові зусилля дітей і дорослих в умовах змагання; виховувати взаємодопомогу, взаємопідтримку, товариськість, вміння діяти і співпрацювати з іншими людьми.

Обладнання: два м'ячі,.канат, вісім кеглів, кульки, дві пари лиж, два мячі, чотири обручі, дві тенісні ракетки.

Хідсвята

Усвятковоприкрашеномузалізвучатьфанфари, заходятькапітаникоманддітейтаведуча.

Дитина:.Увага! Увага!

Всім! Всім! .

Спортивне свято завітало ;

У наш дошкільний веселий дім.

Дитина 2. На «Веселі перегони»

Ми запрошуємо вас.

Цікаве спортивне свято .

; Вже розпочати нам час!

Ведуча.Ми запрошуєм гостей

Подивитись на дітей:

Найсильніших, найспритніших,

Найуважніших дітей.

нагороди всі дістануть і

гарячі оплески гостей!


Щирими оплесками зустрічаємо справжніх спортсменів, які виходять на старт!

(До залу заходять команди під спортивний марш. Діти поділені на дві команди.)-


Ведуча:Доброго дня, шановні друзі. Дозвольте оголосити про початок спортивного свята «Веселі перегони». Вітаємо вас на святі спорту, здоров'я та усмішок!


Дитина:, Запросили ми на свято

Своїх мам і своїх татів.

І сьогодні разом з нами

Вони в погоні за призами.

Дитина:.Хто з фізкультурою на ти,

В житті досягне він мети.

Щоб здоров'я було у нормі,

Треба бути у спортивній формі.

Дитина: Щоб росли малята дужі,

Сильні та міцні. '

Фізкультурою охоче

Всі займаються вони.

Дитина 4На наших змаганнях вас вітаємо,

Бути спортивними бажаємо.

Гостей зібралося багато

Тож пора розпочинати.

Ведуча:Сьогодні команди зібрались на святі,

Щоб гарний настрій подарувати гостям.

Ми будемо змагатись і перемагати.

Усі висоти підкоряться нам!

А дівчатка в залі є? (Діти: є!)

А хлопчики в залі є? (Діти: є!)

А дорослі в залі є? (Батьки: є!)

А ви любите грати? (Всі: такі)

Ведуча:А щоб нам грати розпочати, потрібно командам одне одного привітати.

Командадівчаток«Стріла».

Нашдевіз. У цільмивлучнопопадаєм,

Перешкодиподолаєм!

Командахлопчиків«Факел».

Нашдевіз. Яскравимполум'ямпалати,

Боротисьіперемагати!

Команді«Факел»: Фізкульт-привіт!

Команді«Стріла»: Фізкульт-привіт!

Ведуча.Закінчились привітання, починаються змагання.

Наші змагання будуть судити журі. (Ведучий представляєжурі. Журізачитуєправилазмагань.)


Правила змагань


1 Чесно дотримуватися спортивних правил.

2. Бути справедливим, вимогливим до себе й товаришів.

3. Прагнути доводити боротьбу до кінця.

4- Не зазнаватися, досягнувши перемог.

5. Не сумувати в разі невдачі.


Ведуча.Ну, що ж будемо чесно змагатися, веселитися і сміятися! Але яке спортивне свято без пісні?

Пісня«Фізкульт-Ура!»

ДитинаЗдоров'я основа усього на світі,

Здоровими бути хочуть усі діти.

Дитина. Для цього нам треба щоденно вмиватись,

Робити зарядку та легко вдягатись,

Дитина: Себе гартувати водою і сонцем

і міцно всім спати з відкритим віконцем.

.ДитинаЩоб росли ми вмілими,

Сильними, сміливими,

Покажемо, які ми вправні,

Дружно виконаємо вправи!


Ведуча:. щоб краще нам змагатись, треба командам розім'ятись.


Ведуча:Ми розминку закінчили, для змагань набрались сили.

Прошу команди зайняти свої місця.

(Командипідфізкультурниймаршйдутьдолінії старту)


Ведуча. Наші «Веселі перегони» будуть проходити у три тури: два тури змагання дітей, а третій тур батьків. Тож розпочинаємо змагання.


1ТУРЗМАГАНЬ


1.Чия команда швидше збереться

Учасники під веселу музику розбігаються по всьому залу, а потім по команді шикуються за капітаном у колону: Перемагає команда, яка швидше вишикується.


2. По купинках


Капітани отримують по дві купинки .Перекладаючи по черзі та наступаючи на купинки, потрібно дійти до орієнтиру. Потім учасники беруть у руки купинки і віддають наступному учаснику. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.


3. Пролізь в обруч


Перед командами лежать по два обручі на відстані 2 м один від'одного.

Учасники по черзі підбігають до обруча, нахиляються, піднімають його двома руками над головою і пролазять у нього. Те ж саме з іншим обручем. Перемагає команда/яка швидше закінчить естафету.


4. Передай м'яч


Учасники, піднявши вгору руки, передають м'яч одне одному назад, поки м'яч не отримає останній учасник, після чого останній стає попереду. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.

5. Кенгуру


Стрибки з м'ячем між ногами до орієнтира і назад. Потім дитина бере в руки м'яч і передає наступному учасникові. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету. Ведуча: Ось і закінчився перший тур змагань. Поки журі підраховує бали, ми покажемо аеробіку на степах.

Вправи на степах

Словожурі

Ведуча: Атепер розпочинаємо другий тур змагань.


2ТУРЗМАГАНЬ


1. Хтошвидше

Стрибки на фітбол-м'ячах навколо орієнтиру. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.


2. Перенесикубик

Учасники, садять кубик на ракетку і по черзі переносять його.

Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.


3. Боулінг

Учасники прокочують м'яч до дуги, під якою стоять кеглі, намагаючись збити якомога більше кеглів. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету. Наприкінці судді підраховують кількість збитих кеглів.


4. Перетягниканат Учасники змагаються в перетягуванні канату за сигналом.


Ведуча. Ось і закінчився другий тур змагань. Поки журі підраховує бали, ми пропонуємо затанцювати веселий танок


Танок «Якщо весело живеться»


Слово журі


Ведуча.А тепер розпочинаємо третій тур змагань у змаганнях беруть участь батьки. (Виходять батькиіділятьсянадвікоманди.)


3 ТУРЗМАГАНЬ

1. Поїзд

Першими завдання починають виконувати капітан команди, тримаючи в руках іграшкове кермо. Він біжить навколо орієнтира. За другим, разом до нього приєднується перший учасник, потім другий тощо. Яка команда швидше оббіжить у повному складі навколо орієнтира і повернеться на своє місце - та й переможе.

2. Тунель

Учасники по черзі проповзають у тунель. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.


3. Переведи свою дитину

Учасники по черзі беруть кожен свою дитину, ставлять її ногами на свої ноги і, міцно тримаючи за руки, переводять її на іншу сторону залу. Перемагає команда, яка швидше закінчить естафету.

4. Пройди на лижах

Учасникам потрібно, одягнувши лижі, пройти навколо орієнтира. Перемагає команда яка швидше закінчить естафету.


5. Повітряний міст

Капітан стоїть напроти своєї команди,обличчям до неї на відстані 1,5 – 2 метри із м!ячем у руках. По черзі кидає м!яч першому учаснику . той спіймавши м!яча,відкидає його назад і присідає, і так по черзі ловить м!яч і присідають всі учасники команди. Перемагає команда котра швидше закінчить естафету.

Ведуча.Ось і закінчився третій тур змагань.


Слово журі

(Командишикуються дляврученнянагород.

Церемоніянагородження- їврученняпризівтамедалей.


Ведуча.От закінчилися змагання, показали нам вони,

Що команди вправні, спритні, бачите, он які!

Переможцями сьогодні неодмінно всі були!

На прощання побажаю вам здоров'я цілий міх!

а із ним хай лунає пісня і веселий сміх!


(ТанокдітейІбатьків«Таноквеселихкаченят».) До новихзустрічей!

Кiлькiсть переглядiв: 274

Коментарi