/Files/IMG-34bb00afcbd787ddcc2044542775cca3-V.jpg

Ревуцька Тетяна Іванівна

Дата народження: 14 березня 1999 року

Працюю в ЗДО №1: з 30.10.2018 року

Посада: вихователь

Освіта: Чортківський гуманітарно-педагогічний коледж ім. Олександра Барвінського

Моє педагогічне кредо: «Віддай дитині крихітку себе, за це душа наповнюється світлом.»

Розвиток сенсорики у дітей раннього віку

У перші три роки життя дитини активно розвиваються його органи чуття. При цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Ігри на розвиток сенсорики спрямовані на формування комплексного і гармонійного світосприйняття, а також служать першою сходинкою до придбання чуттєвого досвіду і пізнання світу.

Рівень сенсорного розвитку дитини надає безпосередній вплив на його естетичне, розумовий і фізичне виховання. При цьому під сенсорним розвитком розуміється те, наскільки повно і абсолютно дитина бачить, чує і відчуває навколишній світ.

Значення сенсорного розвитку дітей раннього віку виражається в наступному:

• Воно являє собою базу для інтелектуального розвитку дитини:

• Структурує і впорядковує дитячі враження від спілкування із зовнішнім світом;

• Стимулює розвиток спостережливості та уваги;

• Робить позитивний вплив на естетику дитини;

• Стає базою для розвитку фантазії та уяви;

• Готує малюка до взаємодії з реальним світом;

• Дає маляті можливість навчитися новим метолам предметно-пізнавальної діяльності;

• Формує сенсорні еталони;

• Дозволяє розширити словниковий запас;

• Робить вплив на рівень розвитку слухової, зорової, образної, моторної пам'яті.

Ігри на розвиток сенсорики створюються з урахуванням вікових особливостей дитини і принципів добровільності, також права на самостійний вибір і самовираження.

Кожна дитина у своєму повсякденному житті стикається з величезною кількістю фарб і форм. Це і одяг, і іграшки, і побутові предмети, і рослини на вулиці. Засвоєння всіх цих знань і уявлень проходить стихійно, без прямої участі дорослих. Тому найчастіше дитина отримує дуже поверхневі знання про світ. Тут на виручку приходить сенсорний розвиток - системне, послідовне і поступове знайомство дитини із сенсорною культурою суспільства.

У кожному віковому періоді сенсорне виховання має власні цілі і завдання. У перший рік життя дитина активно накопичує уявлення про форму, колір і величину предметів. При цьому батьки повинні подбати про те, щоб ці уявлення були якомога різноманітнішим. Це означає, що буквально з перших місяців слід знайомити малюка з усіма видами властивостей - геометричними формами (овал, коло, овал, прямокутник, квадрат, трикутник, куб, куля, цегла), а також усім спектром кольорів. Найкраще розвивати мовні і пізнавальні навички через зорове, осязательно і рухове обстеження і порівняння предметів.

Ігри на розвиток сенсорних здібностей

"Відгадай і назви"

Мета. Назвати овочі та фрукти, визначаючи величину, колір, співвідносити за формою.

Ускладнення. Доповнити кількість фруктів.

Обладнання. Площинні зображення овочів, яблука ( груші ), коробка з отворами відповідно до форми предметів.

Словник. Назви овочів, фруктів.

/Files/images/chubko/1.jpg

"Постав квітку у вазу"

Мета. Співвідносити предмети за кольором ( 4 основні кольори ). Віднаходити жовтий колір.

Обладнання. Квіти основних чотирьох кольорів, кольорові вазочки.

Словник. Квітка, квіточка, ваза, жовта.

/Files/images/chubko/2.jpg

"Посади квіти на клумбу"

Мета. Вставляти круглі предмети ( квіти ) в отвори різноі величини. Закріпити поняття про жовтий колір. Ускладнення. Різні форми квітів.

Обладнання. "Клумба" - килимок зеленого кольору з круглими отворами різного розміру,"квітки" різного кольору та різноі форми (на кожну дитину).

/Files/images/chubko/3.jpg

"Залатаємо ковдру для зайчика"

Мета. Співвідносити предмети за формою, розміщувати геометричні форми у відповідних отворах. Розвивати дрібну моторику пальців.

Ускладнення. Різна величина.

Обладнення. Решітка прямокутноі форми ( на кожну дитину ), комплект геометричних форм до кожноі решітки.

Словник. Зайчик, ковдра, зима, холодно.

/Files/images/chubko/4.jpg

"Склади картинку"

Мета. Формувати цілісний образ предмета складаючи ціле з частин. Закріпити поняття "колір", "форма".

Ускладнення. З 4-х частин.

Обладнання. Предметні картинки, розрізані на 2 ( 4 ) частини.

/Files/images/chubko/5.jpg

"Знайди хусточку для лисички"

Мета. Розвивати тактильне відчуття. Дати поняття "гладенька".

Ускладнення. 3-4 види тканин.

Обладнання. Дощечки з натянутою тканиною.

Словник. Хусточка, гладенька, м’якенька.

/Files/images/chubko/6.jpg

"Прикрасимо мамину сукню"

Мета. Вставляти геометричні фігури в отвори відповідноі форми. Закріпити поняття "колір", "форма".

Обладнання. Силуети суконь на кожну дитину з отворами геометричноі форми.

Словник. Сукня, одягати, прикрашати.

/Files/images/chubko/7.jpg

Кiлькiсть переглядiв: 355

Коментарi