/Files/images/galayda/Галя Галайда.jpg

Галайда Галина Іванівна

Дата народження: 03.06.1982р.

Стаж роботи : 10 років

Педагогічне кредо: Дивитися на світ очима дитини, дивуватися, радіти, творити і пізнавати нове разом з нею...

Моя освіта та сертифікати

Єдиний шлях, що веде до знання, - це діяльність. Бернард Шоу

/Files/images/galayda_g/20240318_081135.jpg/Files/images/galayda_g/IMG-d90d59ff1f0572b7e297448f94ab7d55-V.jpg

/Files/images/galayda_g/Screenshot_20240318_081314_Samsung Notes.jpg/Files/images/galayda_g/Screenshot_20240314_081509_Instagram.jpg

Тема над якою працюю:

Театралізована діяльність

як засіб формування мовленнєвої компетентності

/Files/images/galayda_g/IMG-e9b446a1a4db23a5a7b2256203c61e4d-V.jpg

Цікаві сцени можна розіграти,використовуючи звичайні іграшки. Інтерес викликає у малят іграшкова родина: заєць-тато, зайчиха-мама, зайченя-син, сімейство їжачків. Вихователь сідає за стіл, діти розміщуються півколом. Праворуч і ліворуч від вихователя стоять стільці з іграшками, діти їх не бачать. Не маскуючи рук, вихователь бере іграшку, рухає нею по столу і говорить за персонажа. Вся увага дітей зосереджується на іграшці, з якою вони нещодавно бавилися, а зараз вона є актором. Іграшку виводять із-за столу, збоку, під час виходу доводять до краю стола і швидко опускають донизу. Усі іграшки повинні знаходитися так, щоб діти їх не бачили. Щоб показати, що лялька йде, слід повільно пересувати її поверхнею ; якщо лялька біжить, то рухати треба швидко. Якщо зайчик плаче, то він оченята закриває лапками,змерз – труситься, вітається – підіймає лапу. Мета таких показів – внести різноманітність у гру дітей, зробити іграшку цікавою.

/Files/images/galayda_g/IMG-9bd9cd5ffaf9c797e18bf6123c48a361-V.jpgТеатр масок

Театр - це найкращий засіб спілкування людей, розуміння їх сокровенних почуттів. Це диво, здатне розвивати в дитині творчі задатки, стимулювати розвиток психічних процесів, удосконалювати тілесну пластичність, формувати творчу активність, сприяти скороченню духовної прірви між дорослими і дітьми.

/Files/images/galayda_g/IMG-efb2df5f6bdd6c443b5bc1ec895aef19-V.jpgТеатралізована діяльність є перспективним напрямком, одним із ефективних засобів розвитку мовленнєвих здібностей дітей.

Театральне мистецтво таке близьке й зрозуміле дітям - адже в його основі лежить гра, найголовніша річ для малюка.

БЕСІДИ З ДІТЬМИ НА ТЕМУ "ТЕАТР"

Діти, ви знаєте, що таке театр?А чи були ви колись на виставі? Вам сподобалось?


Театр виник дуже давно. Адже колись не було ні телевізора, ні радіо, ні кіно, ні журналів. А так хотілося чогось цікавого, особливо на свято! І завжди були люди, які найкраще вміли співати чи розповідати історії. А інші із задоволенням їх слухали. От із цих співців та оповідачів і вийшли актори – люди, що зробили свій талант професією. Спочатку акторами були тільки чоловіки, які мусили грати усі ролі, і жіночі теж. Для цього вони одягали маски. Саме маска допомагала актору перевтілюватися в те, що вона зображала: у тварин та людей – радісних і зажурених, добрих і злих. Найпершими масками були сумна і весела, а також добра (світла) і зла (темна).

Нині у театрі маски рідко використовують, бо актори обов’язково мають уміти зображати різні настрої людини: смуток, радість, задум, подив. Тому що актори навчилися зображати когось або щось, наприклад - дерево, пташку, корову.

А ти зможеш когось зобразити? Спробуй показати тваринок, які зображені на малюнках. (жабка, корова, собачка, мишка) А для цього пригадай, як вони розмовляють, як рухаються, що вміють роботи?/Files/images/galayda_g/IMG-c6a976fb8a0cb852c161882697091eaf-V.jpg

Як з'явився театр?

Чи любиш ти театр?Тож я розповім, як він виник. Колись на свята люди збиралися на площах, там грали в різні ігри, танцювали, водили хороводи, тобто веселилися, як тільки могли. Серед натовпу виділялися люди, які вміли не лише самі веселитися, а й знали, як розважати інших.

/Files/images/galayda_g/Screenshot_20240315_114122_Instagram.jpg

ПАЛЬЧИКОВИЙ ТЕАТР

Цей вид театру особливо доречний тоді, коли треба показати відразу кілька персонажів, як у казках "Колобок", "Ріпка". Оперування зодягненою на палець лялькою доступне вже молодшим дошкільникам. Дитина згинає пальці і промовляє слова героїв, рухаючи одним або кількома пальцями відразу. Можна при цьому використовувати ширму, а можна вільно рухатися по кімнаті. Найпростіші атрибути – це паперові ляльки, приклеєні до картонних кілець розміром з палець. За персонажів також правитимуть тенісні кульки, коробочки з-під ліків, футляри кіндер - сюрпризу

/Files/images/galayda_g/IMG-009d5db75d94dd88470519a2739fcbbc-V.jpg"День шкільного молока 2023"

/Files/images/galayda_g/IMG-cb801195ffabaa6473dbb36d2f44d558-V.jpgНаціонально-патріотичне виховання

Участь у конкурсі "День шкільного молока 2023 " У якому ми стали переможцями.

Важливим також є національно-патріотичне виховання дітей.


Сенсорний розвиток - це розвиток у дитини процесів сприйняття і уявлень про предмети і явища навколишнього світу. Дитина народжується на світ з готовими органами почуттів: у неї є очі, вуха, її шкіра володіє чутливістю, що дозволяє сприймати предмети, і т. п. Це лише передумови для сприйняття навколишнього світу. Щоб сенсорний розвиток проходив повноцінно, необхідну цілеспрямоване сенсорне виховання. Дитину слід навчити розглядати, обмацувати, вислуховувати тощо , тобто сформувати у неї перцептивні дії. Але обстежувати предмет, побачити, обмацати його недостатньо. Необхідно визначити співвідношення виявлених властивостей і якостей даного предмета з властивостями і якостями інших предметів. Для цього дитині потрібні мірки, з якими можна порівняти те, що вона зараз сприймає. Загальноприйнятими мірками, так званими «еталонами», які склалися історично, порівнюють, зіставляють результати сприйняття. Це системи геометричних форм, шкала величин, міри ваги, звуковй ряд, спектр кольорів, система фонем рідної мови і т. д. Всі ці еталони повинні бути засвоєні дитиною.

Сенсорне виховання служить основою пізнання світу, першим ступенем якого є чуттєвий досвід. Успішність розумового, фізичного, естетичного виховання в значній мірі залежить від рівня сенсорного розвитку дітей, тобто наскільки абсолютно дитина чує, бачить, відчуває оточуюче. Дитина на кожному віковому етапі виявляється найбільш чутливою до тих чи інших впливів. У цьому зв'язку кожна вікова сходинка стає сприятливою для подальшого нервово-психічного розвитку і всебічного виховання дошкільника. Чим менша дитина, тим більше значення в її житті має чуттєвий досвід. На етапі раннього дитинства ознайомлення з властивостями предметів відіграє величезну роль. Професор Н. М. Щелованов називав ранній вік «золотою добою» сенсорного виховання.

Л. А. Венгер розробив систему дидактичних ігор з сенсорного виховання, яка була спрямована на навчання дітей точно, повно і диференційовано сприймати предмети, їх різноманітні властивості і співвідношення(колір, форма, величина, розташування в просторі). Основою для таких ігор слугують сформовані уявлення про побудову ігрового сюжету, різноманітні ігрові дії з предметами.
Дидактична гра - багатопланове, складне педагогічне явище: вона є і ігровим методом навчання дітей дошкільного віку, і формою навчання, і самостійною ігровою діяльністю та засобом всебічного виховання особистості дитини.
Дидактична гра як ігровий метод навчання розглядається в двох видах: гра - заняття і дидактичні ігри. У першому випадку провідна роль належить вихователю, який для підвищення інтересу дітей до заняття використовує різноманітні ігрові прийоми, створює ігрову ситуацію, вносить елементи змаганні та ін. Використання різних компонентів ігрової діяльності поєднується з запитаннями, вказівками, поясненнями, показом.
З допомогою ігор - занять вихователь не тільки передає певні знання, формує уявлення, але і вчить дітей гратися. Основою для ігор дітей служать сформульовані уявлення про побудову ігрового сюжету, про різноманітні ігрових діях з предметами. Важливо, щоб були створені умови для перенесення цих знань і уявлень в самостійні, творчі ігри.
З допомогою ігор - занять вихователь формує уявлення про побудову ігрового сюжету, про різноманітні ігрові дії з предметами.

/Files/images/lenta_dva_mishki.gif

Ігри , спрямовані на сенсорний розвиток дитини.


Подивимося, що у відерці.
Вам будуть потрібні: відерце або коробка з кришкою, яскраві іграшки.
Складіть іграшки у відерце, закрийте кришкою і віддайте його дитині. Попросіть малюка відкрити відерце. Витягайте іграшки, розкладайте їх так, щоб вони не загороджували один одного. Дістаючи іграшки, описати кожну з них: «Подивися, яке червоне яблуко. Дуже красиве! А ось - зелений кубик. Ми покладемо його поряд з яблуком». Розклавши іграшки, помилуйтеся ними. Радійте разом з дитиною кожної речі, щоб він відчував ваш емоційний настрій. Нехай малюк потримає в руках кожну іграшку, пограє з нею. По закінченні заняття попросіть дитину зібрати всі предмети у відерце і накрити його кришкою. Допоможіть малюкові навести порядок.
Гра сприяє розвитку дрібної моторики, колірного сприйняття.

Хто що їсть.
Вам будуть потрібні: фігурки тварин і продукти, що вживаються цими тваринами, вирізані з картону.
Змішайте всі фігурки, попросіть дитину роздати тваринам те, що вони люблять їсти: зайчику - морквину, кізочці - капусту, ведмедику - мед, їжачку - гриби, білочці - горіхи і т. д. Якщо дитина не може виконати завдання, допоможіть їй, візьміть морквину і поцікавтеся, кому ви її віддасте.
І самі ж вигукнете: «Ну, звичайно ж, зайчику! Це зайці люблять гризти морквину!» і т. д.
Гра сприяє розвитку мовлення, дрібної моторики, знайомить зі світом тварин.

Вивчаємо частини тіла.
Візьміться обома руками за вуха і скажіть: «У мене є вуха, а в тебе?». Спонукайте малюка помацати свої вуха «А навіщо нам вуха?». Потрясіть перед вухом дитини брязкальцем, потім відійдіть подалі і ще раз потрясіть. «Вуха - щоб чути!». «А скільки у нас вух? Ось, дивись, одне вухо, а ось - ще одне. У нас два вуха» Називайте і показуйте всі інші частини тіла, розповідаючи про їх функції.

Пірамідки.
Вам будуть потрібні: 2-3 пірамідки з насадками різних форм і кольорів.
Зніміть насадки з усіх пірамідок і перемішайте їх. Розглядаючи по одній, називайте колір і форму насадок. Дозвольте дитині зібрати пірамідки так, як їй заманеться. Якщо на одну пірамідку нанизані різні деталі, зверніть на це увагу малюка. Ще раз змішайте насадки, допоможіть дитині зібрати пірамідки правильно. Коментуйте свої дії: «Для цієї пірамідки нам потрібні кільця. Давай знайдемо всі кільця. Тепер нам треба вибрати найбільше кільце» і т. д. Порівнюйте кільця за розміром і кольором. Пояснюйте дитині: «Ось це кільце - велике, а ось це - менше, давай знайдемо найменше кільце».
Гра сприяє розвитку окоміру, логічного мислення, спостережливості. Допомагає вивчити колір і форму предмета.

Підбери колір.
Вам знадобиться: 2 однакові пірамідки з двоколірними насадками.
Зніміть насадки з пірамідок і змішайте їх. Поясніть дитині, що на одну пірамідку ми одягнемо жовті кульки (покажіть), а на іншу - зелені. Зберіть пірамідку разом з дитиною, повторюючи: «Дивися, я беру жовту кульку, де у нас пірамідка з жовтими кулями? А ось цю кульку ми на яку пірамідку одягнемо?».
Гра сприяє розвитку логічного мислення колірного сприйняття.

Конус.
Вам буде потрібно: конусна пірамідка.
Покажіть дитині конусну пірамідку. Нехай вона потримає її в руках, пограє з нею. Потім покажіть, як розбирається і збирається пірамідка. Звертайте увагу малюка на те, що кільця відрізняються за розміром і по діаметру отворів, намагайтеся пояснювати в доступній для дитини формі. Попросіть нанизати кільця на конус. Регулярні заняття допоможуть малюкові навчитися зіставляти розмір діаметра кільця з шириною конусоподібного стрижня. Зібравши пірамідку правильно, проведіть по ній рукою малюка, зверніть його увагу на те, яка вона рівна. Віддайте піраміду малюкові після того, як він безладно нанизає кільця, знову проведіть його рукою по пірамідці, фіксуючи нерівності.
Гра сприяє сенсорному розвитку дитини, знайомить із формою предметів.

Мішечок з подарунками.
Вам будуть потрібні: тканинний мішечок, великі предмети, знайомі дитині.
Візьміть будь-які великі предмети: кубик, кільця від пірамідки, маленьку книжку і т. ін.
Розгляньте їх, дайте кожен з предметів малюкові в руки, потім складіть їх у мішок. Запропонуйте дитині дістати що-небудь з мішка, запитайте, що вона дістала. Після цього попросіть дістати конкретний предмет. Наприклад. кубик. Починаючи з невеликої кількості предметів, додавайте на кожному занятті по 1-2 іграшки.
Гра сприяє сенсорному розвитку, знайомить з величиною і формою предметів.


Кульки.
Вам будуть потрібні: дві пластмасових кульки різних кольорів.
Дайте дитині кульки. Опишіть їх форму і колір. Покажіть, як вони котяться по столу і падають на підлогу. Спонукайте дитину робити те ж саме. Поставте перед столом коробку, щоб кульки, скочуючись, потрапляли до неї. Надайте дитині свободу дій.
Гра сприяє сенсорному розвитку, допомагає вивчити кольори, форму і властивості предметів.

Перша гірка.
Вам знадобиться: картон.
Зробіть невелику гірку з картону, перегнувши його навпіл. З гірки можна скочувати маленькі машини, кульки. Поставте перед гіркою кубик, покажіть, як машинка, скотившись з гори, зупиняється, вдарившись об кубик.
Гра сприяє розвитку логічного мислення.

Ловися, рибко, велика і маленька.
Вам будуть потрібні: мотузка з магнітом на кінці (вудка з гри «Рибалка»), дрібні металеві предмети.
Під час гри уважно стежте за тим, щоб дитина не тягнула у рот дрібні предмети. Помістіть іграшки в коробку, покажіть малюкові, як магнітик на мотузці притягує металеві предмети. Пограйте у «рибалку». Рахуйте кожну спійману «рибку». В кінці гри ще раз перерахуйте весь «улов».
Гра сприяє розвитку моторики, погодженості рухів.

Де дзвенить.
Вам будуть потрібні: три картонні коробки, дзвіночок.
Візьміть невеликі картонні коробки, можна з-під молока, покладіть в одну з них дзвіночок, в іншу - трохи крупи, а третю - порожню. Обклейте коробки кольоровим папером. Трусіть коробки і слухайте, які звуки вони видають, не забуваючи називати колір коробок: «Цікаво, що це дзвенить у жовтій коробці?» і т. д. Після того, як малюк буде розбиратися в кольорах наявних коробок, їх можна обклеїти папером іншого кольору, або додати коробки з новими наповнювачами.
Гра сприяє розвитку уваги, логічного мислення, допомагає вивчити колір і форму предметів.

Роби, як я.
(варіант гри Б. П. Нікітіна «Мавпочки»)
Сядьте навпроти дитини, показуйте їй різні жести руками, змінюйте міміку, робіть рухи різними частинами тіла, спонукаючи малюка повторювати те, що ви йому показуєте. Коментуйте свої дії: «Зараз я буду весела! (посміхніться)». «А зараз я сердита (нахмурьтесь)». «Я дивлюся в бінокль (піднесіть руки до очей)». «Я пливу (відповідні рухи)».
Гра сприяє сенсорному розвитку, а також розвитку уваги, логіки, дрібної моторики.

Вчимося розрізняти кольори . Не помилися!
Вам будуть потрібні: червоний м'яч, синій м'яч, аркуш паперу червоного кольору, аркуш паперу синього кольору.
Запропонуйте дитині покатати по підлозі червоний м'яч, потім синій. Звертайте увагу маляти на кольори іграшки, повторюючи: «Ми граємось червоним (синім) м'ячем». Розстеливши на підлозі листи кольорового паперу, попросіть дитину червоний м'яч покласти на червоний аркуш, а синій – на синій. Якщо дитина помиляється, підкажіть їй Не забувайте повторювати: «Це червоний м'яч, я кладу його на червоний аркуш».
Гра сприяє розвитку логічного мислення, вчить розрізняти кольори.

Прибирання.
Вам будуть потрібні: кошик, або відерце, предмети різного кольору.
Поясніть дитині, що зараз ви будете гуляти по кімнаті і збирати в кошик всі предмети жовтого (червоного, синього і т. д.) кольору. Попередньо розкладіть на підлозі іграшки, олівці та інші безпечні речі. Відшукуючи предмети, радьтеся: «Це жовтий олівець? Ми його візьмемо?». Підберіть річ іншого кольору і спонукайте дитину пояснити вам, що ви помиляєтеся.
Гра сприяє розвитку дрібної моторики, навичок класифікації предметів за кольором.

Розфарбуй круги.
Вам будуть потрібні: чотири аркуші паперу, два кольорових олівці.
Візьміть два аркуші паперу, на кожному з них намалюйте по великому кругу. Запропонуйте малюкові пограти: нехай він розфарбує свій круг жовтим кольором, а ви - червоним. Розглядаючи малюнки, звертайте увагу дитини на колір круга, проводите аналогії: «Як гарно ти розфарбував(ла) круг жовтим кольором, тепер він схожий на сонечко». На двох інших аркушах намалюйте великі квадрати (трикутники тощо) і розфарбуйте їх, помінявшись олівцями. Обговоріть, на що схожа фігура. Надалі можна залучати до гри членів сім'ї, не забуваючи звертати увагу дитини на кількість фігур і олівців. Не наполягайте на тому, щоб малюк розфарбовував фігури строго по контуру. Обов'язково беріть участь у грі, дивлячись на вас, дитина буде повторювати ваші дії, набувати корисних навичок.
Гра сприяє розвитку моторики, наслідувальної діяльності, вчить розрізняти кольори.

Геометричні фігури.
Вам будуть потрібні: 5 різнокольорових кругів, вирізаних з картону.
Розгляньте з малюком один з кругів, при цьому розповідайте йому: «Це круг. Він червоного (синього, зеленого тощо) кольору. Давай подумаємо, на що він схожий (на яблуко, на сонечко, на колесо)». Пошукайте в кімнаті круглі предмети. Вивчайте круги різного кольору. Після того, як дитина засвоїла поняття «круг», можна переходити до інших геометричних фігур, розширюючи при цьому діапазон кольору. Порівнюйте дві однакові фігури різного кольору. Шукайте асоціації.
Гра вчить розрізняти предмети за кольором та формою.


Знайди та розфарбуй!
Вам знадобиться: 3 вирізаних з картону круги і 3 квадрати.
Перемішайте круги і квадрати. Попросіть дитину допомогти вам відібрати всі круги. Після чого розфарбуйте їх одним кольором. Для розмальовування квадратів використовуйте олівці іншого кольору.

Кiлькiсть переглядiв: 365

Коментарi