Інтерактивне заняття психолога з батьками з використанням презентації.

Тема. Організація життєдіяльності дітей, згідно розпорядку дня.

Мета. Ознайомити батьків із розпорядком дня дошкільника та його впливом на емоційну сферу; надати поради щодо організації режиму дня дитини у родині.

Матеріали та обладнання: мікрофон, ватман, маркери.

Одним із напрямків діяльності психолога в дошкільному закладі є просвітницька робота. Саме в процесі такого спілкування, молоді батьки дізнаються про особливості психічного розвитку, навчання та виховання дітей дошкільного віку, підвищують свій рівень, щоб надати їм допомогу у кризовий період, бути готовими співпрацювати з педагогом, навчальним закладом.

Хід заняття

СЛАЙД 1

Хорошими людьми стають

більше від вправ, ніж від природи.

Демокріт

Практичний психолог. Одним з важливих завдань, що стоять перед навчальним закладом і сім'єю, є охорона нервово - психічного здоров'я дітей, а основна умова охорони психічного здоров'я дітей - зміцнення їх нервової системи через створення спокійної, доброзичливої обстановки в дошкільному закладі і вдома, задоволення їх емоційних потреб і дотримання режиму дня.
СЛАЙД 2

Відомий педагог К. Ушинський вважав, що: “Головний закон дитячої природи можна висловити так: дитина вимагає діяльності невпинно і втомлюється не діяльністю, а її одноманітністю і однобічністю. Змусьте дитину сидіти — вона дуже швидко втомиться, лежати — те саме, йти вона довго не може, не може довго ні говорити, ні співати, ні читати, і менш за все довго думати; але вона бавиться і рухається цілий день, змінює і змішує всі ці діяльності і не втомлюється ні на хвилину, а міцного дитячого сну достатньо, щоб відновити сили на майбутній день”./Files/images/SDC11940.JPG

Відповідаючи на запитання: «Що найважливіше в збереженні і зміцненні здоров'ї дитини?», - то більшість дадуть однозначну відповідь - виконання режиму дня. Ця відповідь вже стала аксіомою. Перевіреною і доведеною тривалою практикою суспільного та сімейного виховання.
Однак, якщо допитливі батьки поставлять запитання: «А чому дотримуватися режиму так важливо?», то конкретну відповідь їм буде важко знайти,: крім загальних міркувань, як це корисно для нервової системи дитини, щоб вона росла здоровою, життєрадісною, врівноваженою, мала хороший апетит , повноцінний сон і т.п. Справа в тому, що наукове обгрунтування ролі режиму як провідного чинника зміцнення здоров'я і збереження емоційного благополуччя дітей отримано лише за останні роки і пов'язано, в основному, з успіхами в розробці таких наук, як хронобіологія, біоритмологія і нейрофізіологія.. Тому темою нашої зустрічі буде: «Організація життєдіяльності дітей, згідно розпорядку дня».

СЛАЙД 3

Вправа «Мікрофон» (учасники утворюють коло передаючи мікрофон, висловлюють свою думку на дану тему)

- Що ж таке, на вашу думку, режим дня дитини і для чого він потрібен?

СЛАЙД 4

Режим дня —правильний розподіл у часі головних процесів життєдіяльності дитини.

Режим дня - це чіткий розпорядок дня, який передбачає певну тривалість діяльності і відпочинку та чергування їх протягом доби з врахуванням вікових, індивідуальних та статевих особливостей.

Практичний психолог. Однією із відмінностей виховання в дошкільному закладі від домашнього – це режим. В дитсадку все підпорядковано попередньо встановленому розкладу. І це великий плюс. Адже така систематичність привчає навіть саму активну дитину до охайності, уважності, порядку.

СЛАЙД 5

Оптимальний розпорядок – важлива умова для збереження здоров’я малюка, основа його життя. Його особливості будуть відрізнятися в міру дорослішання. Важливо зробити так, щоб режим дня, передбачений в дитячому саду, збігався з домашнім, оскільки в дошкільному віці закладається фундамент фізичного і психічного здоров’я.

Енергійність, життєрадісність і хороший настрій дитини в значній мірі залежить від виконання режиму. Запізнілий сон, харчування, прогулянка негативно впливають на нервовий стан дітей: вони стають «загальмованими» або, навпаки, збудженими, починають вередувати,втрачають бажання їсти, погано засинають и сплять неспокійно.

СЛАЙД 6

Принципи розпорядку дня:

1. Суворе дотримання;

2. Не допускаються постійні зміни правил розпорядку;

3. Обов’язковий облік віку малюка, його індивідуальних потреб і особливостей;

4. Характер і тривалість різних видів діяльності повиннічергуватися.

Основна вимога до режиму — це точність в часі і правильне чергування, зміна одних видів діяльності іншими. Якщо дитина їсть, спить, відпочиває, грається , коли їй захочеться, то у неї незабаром погіршиться апетит, сон стане неспокійним, дитина буде постійно вередувати, виявляти впертість, недисциплінованість.

СЛАЙД 7

Режим дня дитини дошкільного віку має відповідати таким педагогічним вимогам:

1. Відповідність природному ритму основних фізіологічних процесів дитячого організму, чергування активної діяльності з відпочинком.

2. Постійність, стійкість і визначеність головних елементів

3. Гнучкість

СЛАЙД 8

Вправа «Синтез думок » (одні виконують завдання, інші його доповнюють )

Практичний психолог:Які, на Вашу думку, ознаки правильного розпорядку дня?

СЛАЙД 9

Ознаки правильного розпорядку дня:

Режим можна вважати правильним в тому випадку, якщо в ньому передбачено час на виконання основних видів діяльності, в результаті чого малюкові забезпечується:

• Хороша працездатність;

• Відсутність перевтоми;

• Підвищення опірності організму

Режим дня потрібен дитині для організації його життєдіяльності і переключення з одного виду діяльності на інший.

СЛАЙД 10

Розпорядок дня складається з таких видів діяльності:

• Період відпочинку і сну;

• Харчування;

• Прогулянка;

• Заняття і навчання.

Проведення перерахованих заходів систематично в однаковий час позитивно позначається на стані здоров’я дітей. Режим дня важливо дотримуватися як дітям, які відвідують дошкільний заклад, так і домашнім крихтах. Правильна організація режиму грає величезну роль в попередженні захворювань.

Режим дня повинен для кожної вікової групи дітей відповідати гігієнічним нормам щодо тривалості сну, занять різними видами діяльності та відпочинку, у тому числі організації навчальних занять, перебування на свіжому повітрі, рухової активності, кратності приймання їжі тощо.

Дітей важливо привчати до виконання правил розпорядку дня з найбільш раннього віку. Тоді у них легко формуються звички до організованості, дисципліни, порядку, правильного відпочинку. Прагніть до того, щоб дотримуватися режиму щодня.

Діти до 5-6 років вкрай швидко адаптуються до встановленого розпорядку і нормально реагують на нього. Чим молодша дитина, тим комфортніше їй в умовах правильного режиму. Малюки, які живуть за чітким розпорядком ростуть більш врівноваженими, впевненими в собі, оскільки будь-яка несподіванка не приводить їх до стресових станів.

СЛАЙД 11

Щоденна загальна тривалість прогулянки дітей становить 4-4,5 години. Прогулянку організовують 2 рази на день. Під час прогулянки необхідно проводити рухливі ігри та фізичні вправи. Коли хороша погода – рекомендується збільшувати час прогулянок, і навпаки.

Режиму дня можна не дотримуватися якщо ваш малюк захворів, тоді рекомендується збільшити сон і відпочинок.

СЛАЙД 12

Тільки під час сну дитина отримує повний відпочинок. Загальна тривалість сну для дітей дошкільного віку - 12 - 12,5 години, з яких 2 - 2,5 години відводиться на денний сон. Для дітей від 1 до 1,5 року денний сон організовують два рази на день загальною тривалістю 3,5 години. Для дітей віком від 1,5 року і старше організовують однократний денний сон тривалістю до 3-х годин. Важливо дотримуватись певних правил і створення гігієнічних умов. Важливо, щоб діти лягали в ліжко, засинали та прокидались в певну годину. Якщо процедура підготовки до сну носить постійний характер (прибирання іграшок, вмивання, побажання хороших снів и.т.п.), вона діє на дитину заспокійливо, вона швидко засинає, її сон глибокий і спокійний.

СЛАЙД 13

У режимі дня дітей дошкільного віку 3-4 години відводиться на самостійну діяльність (ігри, підготовка до занять, особиста гігієна тощо).

СЛАЙД 14

 Діти повинні харчуватися 4-5 рази на день. Перше приймання їжі відбувається через півгодини, але не пізніше ніж через годину після пробудження дитини, а останнє - за півтора години до сну. Між прийомами їжі повинні бути проміжки в 3-4 години, їх треба чітко дотримуватися. Найбільш поживна їжа дається в обід, менш калорійна - на вечерю.

СЛАЙД 15

Режим дня дошкільника - не штучний вигадка лікарів і педагогів. Він заснований на точних спостереженнях над фізіологією дошкільника і зміною його активності протягом дня і тижня. Відомо, що максимальна працездатність проявляється у дитини від 8.00 до 12.00 і від 16.00 до 18.00, а мінімальна - в 14.00-16.00. Тому заняття, що вимагають розумової напруги, плануються в першій половині дня та у дні з високою працездатністю (вівторок, середа), тому їх поєднують та чергують із заняттями з музики, фізичного виховання, художньої діяльності Заборонено вимагати від дітей виконання домашніх завдань.

Навчально-виховний процес організовується відповідно до чинних програм, розроблених для дошкільної освіти. Для дітей віком від 1,5 до 3 років планується не більше 10 занять на тиждень (два на день) - фізичний, мовленнєвий, емоційно-соціальний, пізнавальний, художньо-естетичний розвиток - тривалістю до 10 хвилин, по одному у першу та другу половину дня.

Кількість навчальних занять на тиждень у молодшій садковій групі становить 11, середній - 12, старшій - 15. Тривалість одного заняття у молодший групі має бути не більше 15 хвилин, у середній - 20 хвилин, у старшій - 25 хвилин. Максимально допустима кількість занять в першій половині дня в молодшій та середній групах не перевищує двох, старшій - трьох.

Усередині та наприкінці заняття проводяться фізкультурні хвилинки.

Після денного сну діти можуть відвідувати гуртки, секції. Періодичність проведення гуртків - 1-2 рази на тиждень тривалістю 15-25 хвилин залежно від віку при наповнюваності груп 10-12 осіб. Заняття в гуртках не допускається проводити за рахунок часу, відведеного на прогулянку та денний сон.

СЛАЙД 16

Заняття з використанням комп’ютерів дозволяється проводити для дітей старшого дошкільного віку два рази на тиждень (не більше одного разу протягом дня, тривалістю10 хвилин ).

СЛАЙД 17

Приклад вправ зорової гімнастики (вправляємось разом із батьками):

1.Міцно заплющити очі на 3-5 секунд, відкрити на 3-5 секунд. Повторити 4-5 разів.

2. Колові рухи очима праворуч, рахуючи до п’яти, потім - ліворуч. Повторити 4-6 разів. Те саме із заплющеними очами. Виконувати в повільному або середньому темпі, по закінченні вправи подивитись вдалечінь.

3. Рухи очима вгору, вниз, вліво, вправо, по діагоналі. Повторити 4-6 разів. Те саме із заплющеними очима.

4. Швидкі моргання очима протягом 10- 20 секунд.

5. Взяти в руку олівець, подивитись на його кінчик. Перевести погляд вдалечінь. Повторити 4-6 разів.

СЛАЙД 18

Перегляд для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день. Тривалість перегляду для дітей від 3 до 4 років до20 хвилин на день, а для дітей 5 - 6 років - 30 хвилин

СЛАЙД 19

Вправа «Загальний проект»(групи отримують різні завдання, кожне з яких спрямоване на розв’язання певного аспекту однієї проблеми)

- Ми сьогодні багато дізнались про режим, його користь для малят. А тепер я пропоную розділитися на дві підгрупи і написати рекомендації, щодо організації режиму дня дитини у родині та як не порушувати розпорядок дня.

СЛАЙД 20

Поради на кожен день, щодо організації режиму дня дитини у родині.

1. Повноцінний сон! Пам'ятайте, дитина повинна виспатися! У дитини, яка невиспалася, ослаблені увага і пам'ять. Тому вона буде погано засвоювати новий матеріал, неадекватно реагувати на зауваження педагогів, дітей. Недосипання ззовні проявляється в млявості, сонливості, плаксивості, дратівливості, сповільненій реакції.

2.Ніякого будильника! Для пробудження дитини не намагайтеся використовувати будильник. Вчені стверджують, що дзвінок будильника створює стресову ситуацію. Дитина прокинеться сама, коли виспиться..

3.Будимо разом або почерзі! Щоб дитина відчула, що її люблять обоє батьків (це дуже важливо для морального здоров'я дитини)

4. Поцілунок і лагідне слово!Дитина повинна отримати позитивні емоції, розпочати день у хорошому, радісному настрої. Інакше вона буде приходити в садок дратівливою, сердитою..

5. Ранкова гігієна! Подбайте про ранкову гігієну вашої дитини (створіть ритуал: вмиваємося та чистимо зуби разом із ….).

6. «Бувай!», або ритуал прощання. Поцілунок, улюблена іграшка з собою, кілька ласкавих і добрих слів : «До зустрічі!», «До побачення» і ін. Усе це створює позитивний настрій на цілий день, підбадьорює малюка. Не

прощайтеся попередженнями і настановами: "Будь чемний!", "Поводь себе добре", краще побажати їй удачі.

7. Вам по дорозі! Ні в якому разі не нехтуйте цією можливістю. Спільна дорога - це спілкування, якого так бракує усім: і дорослим і малим.

8. Як справи? Щоб не провокувати дитячу неправду (а вчені відзначають, що дитяча брехня виникає саме з небажання засмучувати батьків і страху), краще зустрічати дитину із нейтральним питанням: «Що було цікавого в садку, в групі?»

9. Маленькі помічники. Намагайтеся залучати дитину до домашньої праці, чи доручень(поскладати іграшки, допомогти принести посуд..)

10.Тільки, гра! Заняття вечорами даремні, завтра все доведеться починати спочатку.

11. «Добраніч!» Закінчуйте день пестливими словами на адресу дитини, поцілунком, побажанням хорошого сну.

СЛАЙД 21

Поради на кожен день, як не порушувати розпорядок дня.

• Не будити дитину в останній момент, пояснюючи це собі та іншим великою любов'ю до неї.

• Не годувати дитину перед відвідуванням садка і після нього сухою їжею, канапками, пояснюючи, що дитині така їжа подобається.

• Не вимагати від дитини тільки відмінних і добрих результатів в садку, якщо він до них не готовий.

• Не позбавляти дітей ігор на свіжому повітрі через погану поведінку.

• Не змушувати дитину спати вдень і позбавляти її цього права.

• Не кричати на дитину взагалі і під час виконання завдань зокрема.

• Не сидіти біля телевізора і за комп'ютером більше 40 - 45 хвилин в день.

• Не дивитися перед сном страшні фільми і грати в галасливі ігри.

• Не сварити дитину перед сном.

• Неможна не прощати помилки і невдачі дитини.

СЛАЙД 22

Підсумок. Режим дня - це чергування різних видів діяльності: відпочинку, сну, харчування, перебування на свіжому повітрі. І, якщо в дошкільному закладі режиму дотримуються неухильно, то в суботу та неділю правила упорядкованого життя нерідко порушуються. В результаті в понеділок вранці більшість дітей виглядають втомленими, або, навпаки, надто збуджені. Від порушення режиму страждає не тільки дитина, а й батьки. Разом зі своїм малюком ви витрачаєте занадто багато енергії, швидше втомлюєтеся і нічого не встигаєте зробити. Дуже важливо, щоб домашній режим збігався з режимом дошкільного закладу. Поцікавтеся, як складається розпорядок дня вашої дитини в дитячому садку. Ви можете здивуватися - малюк сам підкаже вам, що ви робите вдома не так, і допоможе скорегувати режим.

Висновок простий: дотримання режиму дня полегшить життя і вам, і вашій дитині.
Кiлькiсть переглядiв: 235

Коментарi